phix társasjáték 14-17 éveseknek
Pszichológiai társasjáték kamaszok számára
MÁR ELÉRHETŐ A VADONATÚJ TÁRSASJÁTÉKUNK!
Phix – Minden, amit tudni szeretnél gyermekedről!
Önbizalom-fejlesztő, kommunikációs – pszichológiai társasjáték.
Önbizalom-fejlesztő
kommunikációt elősegítő,
lelki problémákat kezelő,
pszichológus által készített társasjáték.
A társasjáték fő témakörei:
- Emberség
- Iskola – barátság
- Szerelem
- Prevenció
- Jövőkép
- Kommunikáció
Minden fő témakörhöz 15 db lány, 15 db fiú és 15 db szülő kártya tartozik. Kivéve a kommunikáció és a jövőkép kártyáknál, ott 15 db kamasz és 15 db szülő kártyát alkottunk.
Mellék témakörök: „Változzunk együtt” mezők ; „Szeretet” mező piros szívvel – pontszerzési lehetőség
Témakör szerinti kártyák, lányoknak, fiúknak és szülőknek
Kamasznak lenni nem (mindig) könnyű. Viharokkal és izgalmakkal teli átmeneti időszak ez a gyermekkor és a felnőttkor között. Az életszakasz feladatai sokszor megterhelőek a kamaszok számára, hiszen ebben a korban az én-védő mechanizmusok és megküzdési stratégiák még nem kiforrottak.
De mire figyeljen a szülő, ha problematikus megnyilvánulásokat lát gyermekénél? Általánosságban elmondható, hogy minden olyan viselkedés, hangulati, érzelmi, indulati megnyilvánulás, ami tartósan, hosszú időn keresztül fennáll, elakadást jelez. Azt mutatja nekünk, hogy az életszakasz-váltáshoz szükséges megküzdési mechanizmusok még labilisak, a személyiség sérülékeny. Néhány ilyen „elakadást” jelző tünet:
- a barátokkal, kortársakkal való kapcsolódás nehézsége;
- a szülőkhöz való túlzott kötődés;
- szélsőségesen provokatív és agresszív viselkedés;
- félelemkeltő fantáziák, szorongás gyakorivá válása;
- depresszív gondolatok és önsértések (falcolások);
- öngyilkossági késztetések megjelenése.
Minden tartósan fennálló megnyilvánulás egy üzenet felénk, hogy valami nincs rendben, és szükségszerű a segítség!
Ezért is hasznos ez a társasjáték, mert a családi szinten történő támogatás lehetőségét hordozza magában, mely elsősorban abban segít, hogy (még) jobban megismerjétek egymást kamasz gyermekeddel. A kommunikáció folyamatán keresztül segít csökkenteni a szülők és gyermekek közötti átmeneti érzelmi és fizikális távolságot. Párbeszédet indít el a felek között, miközben a szülők is feltárulkozhatnak, megnyílhatnak saját kamaszkori emlékeik felidézése és elmesélése által. A játék témáinak preventív (megelőző) jellege a tájékozódást, egyes fogalmak tisztázását segíthetik, problémák megoldásait vethetik fel.
Leírás:
A könnyebb kezelhetőség érdekében a kártyáknak színes keretet adtunk a játéktáblán lévő színes mezők témakörei szerint.
A kártya egyik oldalán található a témakör szerinti kérdés, amire őszintén, kötetlenül válaszolhattok, és átbeszélhetitek a témát. A kártya másik oldalán pedig a kérdéshez tartozó szövegrész olvasható a pszichológus tanácsaival, hogy arra a kérdésre mi lenne a leginkább adekvát gondolat, reakció.
A pszichológus tanácsait mindig hangosan olvassuk fel, hisz ezekből mindenki tanulhat!
Extra mezők, extra kártyák
A játéktáblán 6 db „Változzunk együtt” mező is található. Ha erre a mezőre lépünk, lehetőségünk van elmondani, mit is szeretnénk kérni attól a játékostól, akit erre a feladatra kiválasztunk, pl. miben változzon, miben változzatok közösen. Ez lehet a viselkedéssel, szorgalommal, önismerettel kapcsolatos kérés, de természetesen ti tudjátok, miben szeretnétek közösen változtatni.
„Szeretet” mező piros szívvel: A feladatkártyákon különböző kérdésekre kell válaszolni, amelyek a szeretettel, az önbizalommal kapcsolatosak. A kártya másik oldalán található a jutalom. Ha az adott feladatot teljesítetted, csak abban az esetben kaphatod meg a kártyára írt pontszámot.
Csak a „Szeretet” mezőnél lehet pontokat gyűjteni. A játékot az a játékos nyeri, aki a kártyákon lévő feladatokat teljesíti, és az így kapható pontokból a legtöbbet szerzi a játék folyamán. Ebben a játékban nincs „Cél” mező.
Ha valakinek úgy sikerült dobnia, hogy a játékmező elfogyott, akkor a játéknak számára vége. Számoljuk össze a „Szeretet” mezőnél gyűjtött pontjainkat! Az lesz a nyertes, aki a legtöbb pontot gyűjtötte. Célszerű a pontokat külön papírra feljegyezni és a játék végén összesíteni.
A játékban 10 db győztes kártya is található. Aki a pontokat összeszámolva megnyerte a játékot, az húzhat egy győztes kártyát, és a rajta szereplő három program közül választhat. A kártyán lévő kiválasztott programot egy-két héten belül lehet beváltani.
A játék elsődleges célja a minél gyakoribb közös, örömteli pillanatok megélése.
Kellemes, őszinte beszélgetést és jó szórakozást kívánunk a PHIX Pszichológiai Társasjátékhoz!
Vélemények a PHIX társas vásárlóitól
Valódi vásárlói vélemények, melyekre igazán büszkék vagyunk
Motivàciò egy jò beszèlgetès volt… mert nèha nem tudom mit is gondolnak igazábòl a kamasz fiaim, akik 11 ès 13 èvesek. Fantasztikus jàtèk, a fiaim nagyon èlveztèk.. vègre ùgy èreztem, hogy kötetlenūl, gàtlàsok nèlkūl beszèlgettūnk.
Köszönöm! !!
Csalàdunk nagyon szeret tàrsasozni, ajànlottàk az iskolàban a Phix tàrsasjàtèkot, nem csalòdtunk.. ez egy fantasztikus, okos jàtèk… csak gratulàlni tudok hozzà! Kèt gyermekem van, a kislànyom 11 èves a kisfiam 13.
Mindig civakodtak, kicsit gonoszak is voltak egymàssal, de miòta jàtszottunk pàrszor ezzel a jàtèkkal sokkal jobban megèrtik egymàs kisebb, nagyobb broblèmàit… nem veszekednek annyit inkàbb segìtik egymàst. Ajànlom minden szūlőnek!
19 èves sràc vagyok..
A 12 èves hugommal, jàtszottam a tàrsasjàtèkkal, mert folyton nyaggatott : )Nagyon örūlök, hogy ràvett a jàtèkra, mert sokkal jobban megismettem gondolatait, problèmàit, èrzèseit… ìgy sokkal közelebb kerūltūnk egymàshoz.