phix társasjáték 6-9 éveseknek
Pszichológiai társasjáték kisiskolások számára
Ismerd meg jobban kisiskolás gyermeked gondolatait, érzéseit! Szülőként tárd föl saját emlékeidet, élményeidet, hogy gyermeked is jobban megismerhessen téged!
Önbizalom-fejlesztő
kommunikációt elősegítő,
lelki problémákat kezelő,
pszichológus által készített társasjáték.
A társasjáték fő témakörei:
- A kutya a barátság, a hűség jelképe.
- Az elefánt a bölcsesség, a helyes viselkedés szimbóluma.
- A méhecske az iskola, a szorgalom jele.
- Az oroszlán az erőt, az akaratot, az önbizalmat testesíti meg.
- A teknős pedig a sport, a kitartás, a jövőkép kifejezője
Minden fő témakörhöz 20 gyermek és 20 szülő kártya tartozik.
Mellék témakörök:
- „Nagyon szeretném” mezők
- Kismajom mező: ügyességi, mozgásos feladatok, mozgásterapeuta, fejlesztő bevonásával – pontszerzési lehetőség
- Maci mező: pontszerzési lehetőség
Témakör szerinti kártyák, külön a gyermekeknek és szülőknek
A kártyák által olyan témák nyílhatnak meg a családtagok számára, amelyek a hétköznapokban nem biztos, hogy előkerülnek. Pedig kivétel nélkül mindegyik alapvetően fontos beszédtéma kellene, hogy legyen. Valahányszor elővesszük ezt a játékot, egyre többet és többet tudhatunk meg arról, hogy gyermekeink hogyan gondolkodnak egyes helyzetekről, minek örülnek, mit szeretnek vagy nem szeretnek, mi érdekli és foglalkoztatja őket, mit éreznek, mitől tartanak, milyen nehézségekkel küzdenek, illetve hogyan oldanák meg azokat.
És fordítva: a szülők is elmesélhetnek egy sor olyan élményt, emléket, amelyeket máskor talán elhallgatnának, mert eszükbe sem jut, hogy gyermekük fejlődése szempontjából ezeknek mekkora jelentőségük van.
A gyermek és szülő kártya egyik oldalán található a témakör szerinti kérdés. A kártya másik oldalán pedig a kérdéshez tartozó szövegrész olvasható a pszichológus tanácsaival. A pszichológus tanácsait mindig hangosan olvassuk fel, hisz ezekből mindenki tanulhat! A kisebb gyermekeknek, akik még nem tudnak vagy most tanulnak olvasni, természetesen segítséget nyújthatunk a kártyák felolvasásánál.
Ha úgy látja, hogy gyermeke még kicsi a kérdésekhez tartozó szövegrész tartalmának értelmezéséhez, akkor csak a kérdésekre válaszoljon! Hallgassa meg figyelmesen a gyermek válaszát, és beszélgessenek egy jót!
Örömteli lesz nézni, figyelni, ahogyan az adott kérdésekre alkotott válaszaik, gondolataik hónapról hónapra fejlődnek
Extra mezők, extra kártyák
A játéktáblán 4 db „Nagyon szeretném” mező található. Ha erre a mezőre lépünk, lehetőségünk van elmondani, mit is szeretnénk kérni a másiktól. Ez lehet a viselkedéssel, szorgalommal, önismerettel vagy akár tárgyal kapcsolatos kérés is, amit nagyon szeretnénk elérni, kérni, illetve megvalósítani.
Kismajom mezők: A feladatkártyákon lufival végezhető fejlesztő gyakorlatok, feladatok vannak, melyeket mozgásterapeuta, fejlesztő bevonásával készítettünk, amit ha ügyesen teljesítünk, akkor az ott leírt jutalompontot kapjuk meg.
A mozgásos feladatoknál betekintést nyerhetünk az alapozó és a TSMT torna alapjaiba, melynek gyakorlásával javul a figyelem, az egyensúly, csökkennek a beszédfejlődési problémák, fejlődik a szem és kéz koordinációja, a finommotorika, és a mozgás segíthet diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia esetén is.
Ez a fajta mozgásterápia segíti a logopédus, pszichológus munkáját, hiszen megalapozza és támogatja az idegrendszer érését.
Maci mezők: A feladatkártyákon különböző kérdésekre kell válaszolni, amelyek szeretettel, önbizalommal kapcsolatosak. Némely kártyán külön kérdés van a gyermekeknek és a szülőknek.
Csak a Maci és a Kismajom mezőknél lehet pontokat gyűjteni. A játékot az a játékos nyeri, aki legtöbb pontot szerzi a játék folyamán. Ebben a játékban nincs „Cél” mező.
Ha valakinek úgy sikerült dobnia, hogy a játékmező elfogyott, akkor a játéknak számára vége. Számoljuk össze a Maci és a Kismajom mezőknél gyűjtött pontjainkat!
Az lesz a nyertes, aki a legtöbb pontot gyűjtötte! Célszerű a pontokat külön papírra feljegyezni és a játék végén összesíteni.
A játékban 10 db győztes kártya is található. Aki a pontokat összeszámolva megnyerte a játékot, az húzhat egy győztes kártyát, és a rajta szereplő három program közül választhat.
A kártyán lévő kiválasztott programot egy héten belül lehet beváltani!
Ismerjük meg jobban gyermekeinket, hogy előre biztosíthassuk a kamaszkor esetleges nehézségeinek együttes áthidalását! És segítsünk nekik megismerni és megérteni magunkat, hiszen szülőként mégis csak mi jelentjük számukra a legfontosabb mintát!
Vélemények a PHIX társas vásárlóitól
Valódi vásárlói vélemények, melyekre igazán büszkék vagyunk
Motivàciò egy jò beszèlgetès volt… mert nèha nem tudom mit is gondolnak igazábòl a kamasz fiaim, akik 11 ès 13 èvesek. Fantasztikus jàtèk, a fiaim nagyon èlveztèk.. vègre ùgy èreztem, hogy kötetlenūl, gàtlàsok nèlkūl beszèlgettūnk.
Köszönöm! !!
Csalàdunk nagyon szeret tàrsasozni, ajànlottàk az iskolàban a Phix tàrsasjàtèkot, nem csalòdtunk.. ez egy fantasztikus, okos jàtèk… csak gratulàlni tudok hozzà! Kèt gyermekem van, a kislànyom 11 èves a kisfiam 13.
Mindig civakodtak, kicsit gonoszak is voltak egymàssal, de miòta jàtszottunk pàrszor ezzel a jàtèkkal sokkal jobban megèrtik egymàs kisebb, nagyobb broblèmàit… nem veszekednek annyit inkàbb segìtik egymàst. Ajànlom minden szūlőnek!
19 èves sràc vagyok..
A 12 èves hugommal, jàtszottam a tàrsasjàtèkkal, mert folyton nyaggatott : )Nagyon örūlök, hogy ràvett a jàtèkra, mert sokkal jobban megismettem gondolatait, problèmàit, èrzèseit… ìgy sokkal közelebb kerūltūnk egymàshoz.